søndag 27. februar 2011

Bolen er ferdig





Vi spiller ofte Super Mario 3 her hjemme, da snakker vi "Old School" Nintendo fullt av 90-talls nostalgi. For noen år siden så jeg en Mariogenser på en blogg og synes den var veldig morsom. Jeg har lenge hatt lyst til å lage noe lignende, så da min kjære ønsket seg en "Super Mario" - jakke, laget jeg mønster med det samme.
Utgangspunktet er for mønsteret er en Marius hettejakke fra sandnes garn, mens fargene og motivene har kjæresten min valgt selv. Det er greit å ta utgangspunkt i maskeantallet til Marius-jakken så størrelsen blir passe.
Jeg ble ferdig med bolen forige helg, men var lenge redd for at resultatet skulle se litt "snurpa" ut pga alle fargene i mønsteret. Men etter å ha dampet bolen ble den superfin. Så mens jeg venter på at kjæresten kommer hjem fra Shanghai, går jeg i kast med ermene.


2 kommentarer:

  1. Herregud Linda, den ble vannvittig kjekk!!!

    SvarSlett
  2. Takk Ingrid. Tror jeg faktisk skal driste meg til å strikke hette på tilslutt.
    Det blir moro å se om den passer.

    SvarSlett