tirsdag 11. januar 2011

Pjonede votter

Disse vottene har jeg pjonet, dvs. å hekle kjedemasker i fremre del av maskene. Teknikken er enkel og når du mestrer den, kan du lage et par votter super-raskt. Teksturen blir tett og fin, og innsiden ligner mer på strikket struktur enn heklet. Jeg har brukt diverse restegarn i søte farger (over). Jeg kunne hekle fra før, så det var enkelt å lære å pjone. Så hvis du kan pjone, så lærer du nok fort å hekle også. Lær deg pjoning her.

Maritime votter med gullknapp.

4 kommentarer:

  1. Utrolig fine votter Pindis, elsker fargekombinasjonen! :) Syns ofte pjoning er finere enn vanlig helking, det blir så tett og fint! Smart å bruke restegarn som samler seg i kriker og kroker! hihihi. digger'ei!

    SvarSlett
  2. Takk søte Silje. Du er mitt forbilde. Du er super-kreativ, produktiv og original. Jeg får slå på tråden til deg snart for nå er det veldig lenge siden sist.

    SvarSlett
  3. Kunne godt tenke meg å lære mer omteknikken.

    SvarSlett
  4. Hei det er ganske enkelt å pjone. Jeg lærte meg det av å se en veiledningsvideo på youtube.com. Videoen er laget av pjonica.no. Ta en titt på hennes nettside, vet hun har skrevet en bok om pjoning også. Lykke til

    SvarSlett