søndag 5. september 2010

Lappetepper


I løpet av sommeren har jeg heklet ganske mange små, søte lappetepper. Det er deilig å se bunken vokse. Det inspirerer til nye tepper utover høsten, i ulike mønster, garnkvaliteter og fargekombinasjoner.
Over:Det lilla teppet er heklet i merinoull og er ca. 75x75cm.
Det grå/blå teppet er heklet i superwash ull og er ca. 80x80cm.


Mønster: "Peach Rose"


Mange av mønsterne har jeg funnet i boken;
Dette teppet er heklet i bomull og er ca. 90x90cm.



Mønster: "Meadow"


Jeg er en "kronisk hekler", så når et teppe stagnerer pga mangel på det rette garnet, tar det ikke lang tid før jeg starter på et nytt. Dette heklet jeg av merino bomull med søte popkorn midt i kvadraten.
Det er ca. 90x90cm.



Mønster: "Cathrine Wheel & Circle in a Square"


Dette teppet startet jeg på for en stund siden, men heklet to andre da jeg gikk tom for garn. Jeg har en tendens til å beregne litt for lite garn til et teppe, for så å rive meg i håret når det er tomt.
Dette er ca. 90x90cm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar